خط 1 مترو تبریز

1 مترو تبریز

خط 1 مترو تبریز سومین شهر بزرگ ایران پس از تهران و مشهد است که به عنوان قطب صنعتی منطقه آذربایجان نیز شناخته می‌شود. تبریز شهری کهن با تاریخی پر حادثه بوده که هم اکنون نیز نقش مهمی را در عرصه سیاسی و اجتماعی کشور ایفا می‌کند. این شهر با مساحتی برابر با ۲۴۴٫۵۱ کیلومتر مربع از وسعت قابل توجهی برخوردار بوده و از این نظر حمل و نقل در شهر اهمیت بسیاری دارد.

تبریز در حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت دارد و جابه‌جایی این تعداد از افراد نیازمند سیستم حمل و نقل متنوع و گسترده‌ای است. سیستم ریلی یا همان مترو یکی از روش‌های حمل و نقل عمومی در شهر تبریز است که در سال‌های گذشته با رشد بالایی در عرضه خدمات روبرو شده است.

‫1 نظر

  • علی بابا گفت:

    نقشه کشی مسیرهای متروی تبریز رو در سال ۱۳۷۶ شروع کردند و دو ماه بعد احداث و کنده کاری ها آغاز شد. متروی تبریز در نقشه، از پنج مسیر تشکیل شده و تا حالا در این ۲۶ سال فقط یک مسیر آماده شده!! یعنی اگه بخواهند تمام مسیرها را با این سرعت کاری به اتمام برسانند، متروسازی تبریز، کلا” ۱۳٠ سال طول خواهد کشید!! علت اصلیش اینه که دولت، تمام بودجهٔ کلی تبریز رو همیشه به مقدار یک دهم بودجهٔ شهرهای دیگر پرداخت میکنه، و رئیس ها و معاون ها هم نصف اون بودجه رو میخورن، و نتیجه همین میشه. در حالیکه مثلا” در شهر شیراز، ساخت تمام مسیرهایش ۲ سال طول کشید، و ساخت متروی تهران رو خود دولت اعلام کرد که ۶ سال طول کشید، با اینکه مساحت شهر تهران ده برابر تبریز هست.

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *